Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΛΘ: Περιμένει το ΤΑΙΠΕΔ, το έργο του 6ου προβλήτα

Το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, «προχωράει» με ρυθμούς ΤΑΙΠΕΔ και όσο το σημαντικότερο έργο υποδομής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, περιμένει από τη νέα διοίκηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων να ενημερωθεί και να πάρει τις αποφάσεις της, ευτυχώς προωθούνται οι διαδικασίες για τις επενδύσεις που θα εξυπηρετούν τη διακίνηση των συμβατικών φορτίων.


Από τον Απρίλιο του 2012, το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα μπήκε σε νέες περιπέτειες όταν ο πρώτος μειοδότης, η «Moχλός» του Κ. Στέγγου δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει την εγγυητική των τραπεζών για να υπογράψει τη σύμβαση.

Το έργο, που είναι το σημαντικότερο για την ανάπτυξη του λιμανιού, πάει από καθυστέρηση σε καθυστέρηση. Υπενθυμίζουμε, ότι μετά από δέκα «πέτρινα χρόνια» ακινησίας, λόγω της απροθυμίας του κράτους να χρηματοδοτήσει το έργο σαν δημόσιο, δημοπρατήθηκε από τον ΟΛΘ για να εκτελεστεί με εξασφαλισμένα κεφάλαια από την ΕΤΕπ, αλλά και εκεί οι προσφυγές των διαγωνιζομένων στο ΣτΕ, προκάλεσαν νέες καθυστερήσεις.

Έτσι, εκεί που υπολογιζόταν ότι το φθινόπωρο του 2011, δηλαδή πριν ένα χρόνο ακριβώς, θα είχε εγκατασταθεί ο ανάδοχος, σήμερα ακόμη δεν ξέρουμε τι θα γίνει με το έργο, γιατί το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχει περάσει το 74,13% που έχει το ελληνικό δημόσιο στην εισηγμένη ΟΛΘ Α.Ε., δεν έχει καταλήξει αν θα επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός ή  αν θα κληθεί ο δεύτερος μειοδότης, η εταιρεία «Άκτωρ», για να υπογράψει σύμβαση.

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ- υπήρξαν και σε αυτή την περίπτωση καθυστερήσεις για ορισμό νέου προέδρου και δ/νοντος συμβούλου- θέλει να εξετάσει το όλο θέμα και τη σκοπιμότητα σύνδεσής του ή όχι, με το σχέδιο παραχώρησης των λιμενικών υπηρεσιών σε ιδιώτη. Οπότε το έργο πρέπει να περιμένει, άγνωστο για πόσο ακόμη, παρότι έχει προκριθεί σαν πρώτης προτεραιότητας αφού με αυτό θα υπερδιπλασιαστεί η δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, από τα 405.000 που είναι σήμερα.
 
Τουλάχιστον όμως προχωρούν οι διαδικασίες για την εκβάθυνση του κρηπιδώματος «24», από το οποίο θα εξυπηρετείται η διακίνηση των χύδην φορτίων, έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού 50- 60 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί από τον ΟΛΘ. Όπως πληροφορείται η Voria.gr, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα περάσει από το δ.σ. της εταιρείας η επικαιροποιημένη μελέτη του έργου, η οποία στη συνέχεια θα σταλεί για την έκδοση σχετικής ΚΥΑ από τα συναρμόδια υπουργεία, το Οικονομίας και Ναυτιλίας.

Στο μεταξύ ολοκληρώνονται και οι διευθετήσεις στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου εντός του λιμένα, οπότε θα αρχίσουν οι εργασίες αναμόρφωσης στις προβλήτες «4» και «5», από τις οποίες θα διακινούνται συμβατικά φορτία αλλά όχι μεταλλεύματα.

Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις στα κρηπιδώματα που εξυπηρετούν συμβατικό φορτίο, είναι αναγκαίες καθώς στο τελευταίο ενάμισι χρόνο τα συγκεκριμένα διακινούμενα φορτία και δη τα χύδην έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, με την επαναδραστηριοποίηση της βιομηχανίας στα δυτικά Βαλκάνια.

voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου