Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: Παίζει τα ρέστα του ο ανάδοχος

 Στο Μετρό Θεσσαλονίκης πρόκειται να ρίξουν ΑΕΓΕΚ και Ανάδοχος Κοινοπραξία, 20-25 εκατ. ευρώ, προκειμένου να προχωρήσει το έργο, από την εκταμίευση των κεφαλαίων από τις Τράπεζες,  μετά την παραχώρηση, δίκην ενεχύρου, σχεδόν του συνόλου των μετοχών που είχαν στην εισηγμένη, ο βασικός μέτοχος Ιωάννης Μαρούλης και η Αθανασία Μαρούλη, μέσω της εταιρείας «Πρόμαχος».
 
 Όπως πληροφορήθηκε από πηγές της αναδόχου κοινοπραξίας (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo TSF - SELI – Ansaldobreda) η Voria.gr, με την εξασφάλιση του τραπεζικού δανεισμού θα ξαναρχίσει στο επόμενο 20ήμερο ο Εργολάβος να δουλεύει στο εργοτάξιο του σταθμού «Ανάληψη», όπου οι εργασίες σταμάτησαν πριν το Πάσχα με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί μεγάλη αναστάτωση στην περιοχή αφού από τον Σεπτέμβριο του 2011 το τμήμα της Δελφών μεταξύ Μ. Μπότσαρη και Π. Συνδίκα  είναι κλειστό σε όλο το πλάτος της οδού.
 
 Ο ανάδοχος είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, δεν έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να χρηματοδοτεί το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς υποστηρίζει ότι για άλλο έργο υπέγραψε σύμβαση και άλλο έργο κατέληξε να εκτελεί.
 
 Υποστηρίζει ότι με τις καθυστερήσεις και τις αλλαγές που έχουν γίνει στο έργο, η συνολική δαπάνη κατασκευής έχει αυξηθεί κατά περίπου 500 εκατ. ευρώ , από το 1,1 δις. ευρώ που έχει συμβασιοποιηθεί, αλλά είναι έτοιμος, με φιλικό διακανονισμό , να τα «βρει με το ελληνικό δημόσιο» στα χρήματα, αφού το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών αναγνωρίζει ότι πολλά από τα οικονομικά αιτήματά του είναι εύλογα.
 
 Ο ανάδοχος υποστηρίζει ότι επιπλέον χρήματα μπορούν να βρεθούν για το έργο, ότι έχει ήδη απευθυνθεί στην Ευρώπη (ευρωπαϊκούς θεσμούς) και ότι αν απαιτούνται νομοθετικές ρυθμίσεις, η κυβέρνηση θα πρέπει «να πάει το θέμα στη Βουλή».
 
 Ως γνωστόν, η Κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό, ζητάει ένα πρόσθετο 4% επί της προκαταβολής του 6% που έχει πάρει ( όπως πλέον προβλέπεται για να νέα συγχρηματοδοτούμενα έργα), αλλά και πολλές δεκάδες εκατομμυρίων επιπλέον, για το πρόσθετο κόστος που αποδίδει στις καθυστερήσεις στην αρχαιολογική έρευνα, στις μετατοπίσεις σταθμών, σε αλλαγές σε κατασκευαστικές τεχνικές και μεθόδους.
 
 
  Σημειώνεται ότι μετοχικά πακέτα της ΑΕΓΕΚ ελέγχουν οι τράπεζες Αlpha, Eurobank, Γενική και η πρώην ΑΤΕ ( πριν τη μεταβίβαση της «καλής τράπεζας» στην Πειραιώς). Μετά τη μεταβίβαση του ποσοστού της «Πρόμαχος», τονίζεται  ότι η άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου, όπως αναφέρεται σε διορθωτική ανακοίνωση, θα συνεχίσει να ασκείται από τον οφειλέτη, δηλαδή από την «Πρόμαχο» και εμμέσως από την οικογένεια Ι. Μαρούλη. 
 
 Στο Μετρό Θεσσαλονίκης πρόκειται να ρίξουν ΑΕΓΕΚ και Ανάδοχος Κοινοπραξία, 20-25 εκατ. ευρώ, προκειμένου να προχωρήσει το έργο, από την εκταμίευση των κεφαλαίων από τις Τράπεζες,  μετά την παραχώρηση, δίκην ενεχύρου, σχεδόν του συνόλου των μετοχών που είχαν στην εισηγμένη, ο βασικός μέτοχος Ιωάννης Μαρούλης και η Αθανασία Μαρούλη, μέσω της εταιρείας «Πρόμαχος».
 
 Όπως πληροφορήθηκε από πηγές της αναδόχου κοινοπραξίας (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo TSF - SELI – Ansaldobreda) η Voria.gr, με την εξασφάλιση του τραπεζικού δανεισμού θα ξαναρχίσει στο επόμενο 20ήμερο ο Εργολάβος να δουλεύει στο εργοτάξιο του σταθμού «Ανάληψη», όπου οι εργασίες σταμάτησαν πριν το Πάσχα με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί μεγάλη αναστάτωση στην περιοχή αφού από τον Σεπτέμβριο του 2011 το τμήμα της Δελφών μεταξύ Μ. Μπότσαρη και Π. Συνδίκα  είναι κλειστό σε όλο το πλάτος της οδού.
 
 Ο ανάδοχος είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, δεν έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να χρηματοδοτεί το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς υποστηρίζει ότι για άλλο έργο υπέγραψε σύμβαση και άλλο έργο κατέληξε να εκτελεί.
 
 Υποστηρίζει ότι με τις καθυστερήσεις και τις αλλαγές που έχουν γίνει στο έργο, η συνολική δαπάνη κατασκευής έχει αυξηθεί κατά περίπου 500 εκατ. ευρώ , από το 1,1 δις. ευρώ που έχει συμβασιοποιηθεί, αλλά είναι έτοιμος, με φιλικό διακανονισμό , να τα «βρει με το ελληνικό δημόσιο» στα χρήματα, αφού το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών αναγνωρίζει ότι πολλά από τα οικονομικά αιτήματά του είναι εύλογα.
 
 Ο ανάδοχος υποστηρίζει ότι επιπλέον χρήματα μπορούν να βρεθούν για το έργο, ότι έχει ήδη απευθυνθεί στην Ευρώπη (ευρωπαϊκούς θεσμούς) και ότι αν απαιτούνται νομοθετικές ρυθμίσεις, η κυβέρνηση θα πρέπει «να πάει το θέμα στη Βουλή».
 
 Ως γνωστόν, η Κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό, ζητάει ένα πρόσθετο 4% επί της προκαταβολής του 6% που έχει πάρει ( όπως πλέον προβλέπεται για να νέα συγχρηματοδοτούμενα έργα), αλλά και πολλές δεκάδες εκατομμυρίων επιπλέον, για το πρόσθετο κόστος που αποδίδει στις καθυστερήσεις στην αρχαιολογική έρευνα, στις μετατοπίσεις σταθμών, σε αλλαγές σε κατασκευαστικές τεχνικές και μεθόδους.
 
 Σημειώνεται ότι μετοχικά πακέτα της ΑΕΓΕΚ ελέγχουν οι τράπεζες Αlpha, Eurobank, Γενική και η πρώην ΑΤΕ ( πριν τη μεταβίβαση της «καλής τράπεζας» στην Πειραιώς). Μετά τη μεταβίβαση του ποσοστού της «Πρόμαχος», τονίζεται  ότι η άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου, όπως αναφέρεται σε διορθωτική ανακοίνωση, θα συνεχίσει να ασκείται από τον οφειλέτη, δηλαδή από την «Πρόμαχο» και εμμέσως από την οικογένεια Ι. Μαρούλη. 
 
 http://voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου