Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

Στις 21 Αυγούστου οι προσφορές για το έργο Μουδανιά-Ποτίδαια

 Όλα δείχνουν πως ένα «πονεμένο» έργο θα πάρει επιτέλους μπροστά, αν κρίνουμε από το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν τεχνικές εταιρείες για την παραλαβή των τευχών δημοπράτησης του οδικού έργου «Μουδανιά- Ποτίδαια», όπως πληροφορείται η Voria.gr.
 
 Το ενδιαφέρον των κατασκευαστών θα συγκεκριμενοποιηθεί σε λίγες ημέρες, αφού στις 21 Αυγούστου είναι η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών σε μία δημοπρασία που διενεργείται «μία και έξω». Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών δημοπράτησης και ανάθεσης, θα προχωρήσει επιτέλους ένα κρίσιμο οδικό έργο για τη Χαλκιδική και ειδικότερα για το πρώτο πόδι της Κασσάνδρας, το οποίο, περίοικοι έχουν καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να παρεμποδίσουν, πετυχαίνοντας να το καθυστερήσουν για περισσότερα από 6 χρόνια, ενώ τελικά έφθασε να δημοπρατηθεί... λειψό, μείον 1 χλμ, το τελευταίο πριν τη γέφυρα της Ποτίδαιας.
 
 Η αναθέτουσα υπηρεσία Εγνατία Οδός Α.Ε.(Ε.Ο.Α.Ε.) αναγκάσθηκε να δημοπρατήσει το έργο, έστω και λειψό, για να μη χαθούν τα κονδύλια που έχουν εξασφαλιστεί από το Ε.Π. Ενίσχυση Προσπελασιμότητας. Έτσι, από τα 5,2 χλμ., βγήκαν τελικά για δημοπράτηση τα 4,2 χλμ. και αυτό επειδή παρόδιοι προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας , υποστηρίζοντας ότι το έργο πιθανώς θα θίξει χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
 
 Υπενθυμίζεται ότι περί το 2006, είχαν αντιδράσει οι καταστηματάρχες της περιοχής, ενώ μετά είχαν υπάρξει καθυστερήσεις και στα δικαστήρια για τον ορισμό τιμής μονάδας για τις απαλλοτριώσεις.
 
 Μετά λοιπόν από καθυστερήσεις ετών, το έργο δημοπρατείται, έστω και λειψό. Με την διαπλάτυνση του δρόμου από τον ανισόπεδο κόμβο Μουδανιών μέχρι, περίπου , την Ποτίδαια, θα ανακουφιστεί σημαντικά η κίνηση από και προς το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, που κατά τη θερινή περίοδο γίνεται εφιαλτική, με τα αυτοκίνητα να σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων, αφού καθημερινά από τον άξονα αυτό διέρχονται περί τις 20.000 οχήματα και, τα Σαββατοκύριακα, περισσότερα από 35.000.
 
 
  Το έργο είναι προϋπολογισμού 19 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και, ο χρόνος κατασκευής έχει υπολογιστεί στους 36 μήνες από την ανάθεση. Εάν η διαγωνιστική διαδικασία εξελιχθεί ομαλά, ο εργολάβος θα πρέπει να εγκατασταθεί περί το τέλος του 2012, οπότε το έργο θα παραδοθεί μετά τρία χρόνια, τέλη 2015- αρχές 2016.
 
 Το έργο προβλέπει τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης δίϊχνης οδού σε τετράϊχνη, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας. Επίσης, προβλέπεται η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Μουδανιών  και η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου.
 
Οδικό έργο Θέρμη- Γαλάτιστα
 
 Στο επόμενο διάστημα, πρόκειται να ξεκινήσει ένα ακόμη πολύ σημαντικό οδικό έργο για την εξυπηρέτηση της κίνησης από και προς την πρωτεύουσα του νομού Χαλκιδικής και το Άγιο Όρος.
 
 Όπως έχει γράψει η Voria.gr,  η αναθέτουσα Ε.Ο.Α.Ε. έχει υπογράψει σύμβαση με τον τρίτο μειοδότη του διαγωνισμού, την κατασκευαστική ΤΡΙΚΑΤ, για το έργο  «Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος , τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα», συνολικού προϋπολογισμού δημοπράτησης 36 εκατ. ευρώ,.
 
 Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνεται η βελτίωση και η διαπλάτυνση του τμήματος Θέρμη – Όρια Νομού Θεσσαλονίκης – Γαλάτιστα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου σε μήκος 20,4χλμ. ώστε να αποκτήσει διατομή συνολικού πλάτους 11 μ.
 
 Μέρος του δρόμου θα διαπλατυνθεί και μέρος θα αλλάξει χάραξη προκειμένου να παρακαμφθούν τα σημεία με τις πολλές και επικίνδυνες στροφές, πριν τη Γαλάτιστα, με κατεύθυνση από Θέρμη.
 
 Το έργο έχει προθεσμία περαίωσης 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Σημειώνεται ότι για την αναγκαία κτήση γης για την κατασκευή του έργου, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων.
 
 http://www.voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου